VisualART Forum - Powered by vBulletin
Page 1 of 3 12 ... LastLast
Results 1 to 15 of 38

Thread: sfaturi pentru incepatori

  1. #1
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550

    sfaturi pentru incepatori

    deschid threadul acesta aici pentru ca e zona cea mai sensibila a sectiunii de 2D...
    foarte multa lume ajunge pe VisualArt din dorinta de a invata sa deseneze la un nivel competitiv...
    trebuie sa va spun ca acest forum nu poate suplini munca sustinuta a fiecaruia...el fiind mai degraba un event de tip workshop...
    mai adaug ca tot ce voi posta in acest thread reprezinta exclusiv experienta personala pe parte de desen, motiv pentru care v-as ruga sa nu luati metodele descrise de mine ca pe niste reguli neaparat de urmat in evolutia voastra personala...
    in principal vor fi desene in etape succesive de finisare si pareri personale vis-a vis de abordarile specifice ale unui desen...
    Last edited by Vali; 04-04-2011 at 07:28 PM.

  2. #2
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    CROCHIUL...
    crochiul este esenta desenului, este instrumentul studiului premergator unui concept, fie el de natura caracter-concept, landscaping-concept sau concepte de obiecte...
    consider ca exersarea acestei tehnici este foarte importanta in limbajul artistic al unui incepator...
    crochiul este un desen foarte simplu si sugestiv...
    este destul de greu sa sugerezi un volum din doar cateva linii, motiv pentru care linia crochiurilor ste in general FOARTE MODULATA, adica grosimea ei variaza pe lungime, in functie de volumul pe care il genereaza si de lumina si umbra pe care in acest stadiu voi deja o stabiliti la modul incipient...
    exemple de crochiuri:
    -zoe trahanache
    -spawn
    -warcraft stuff
    -un cal
    Attached Images Attached Images      
    Last edited by Vali; 16-03-2011 at 09:38 PM.

  3. #3
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    studiu pentru un cap de cal
    postez doar pentru o imagine a abordarii demersului
    [adica ce a insemnat faza unu si cum a mers ea mai departe spre faza doi]
    de urmarit felul in care am delimitat si am redat volumetria din desenul unu doar cu planuri simple de hashura si nonhashura...
    desenul acesta nu l-am mai finalizat...a ramas in stadiul din imaginea nr. 2
    Attached Images Attached Images   

  4. #4
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    aici am un desen prezentat in 3 ipostaze, reprezentand scanari succesive...
    desenul acesta l-am facut dupa o schita originala a lui Chen
    Attached Images Attached Images   

  5. #5
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    un mic tutorial pentru desen de arhitectura...
    centrul ploiestiului la 1920
    la desenul de acest gen deja nu mai modulez linia atat de drastic ca la desenele organice sau compozitii, naturi statice, erc....las linia mai uniforma, fara a uita insa de accente...
    Attached Images Attached Images      

  6. #6
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    detaliu
    Attached Images Attached Images  

  7. #7
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    un desen dupa o stucatura din gips...
    desenele de felul asta nu ies daca nu sunt riguros construite....
    cand avem astfel de volume simetrice dupa un plan median, trebuie sa itelegem intotdeauna perspectiva diverselor plane.....daca unul se vede spre noi, el va fi mare ca suprafata, cel simetric insa va fi mic, aproape de un plan de capat...
    [planul de capat este un plan care se percepe ca fiind o dreapta]
    mereu, dar mereu, ajuta foarte mult sa sectionati mental volumul cu diverse panuri si sa desenati aceste intersectii in plansa voastra....dupa cum interesant este ca atunci cand aveti volume care se intorc pe rotund, sa le desenati generatoarele, pana acestea devin muchia elementului....
    in felul asta va dezvoltati vederea tridimensionala...
    Attached Images Attached Images  

  8. #8
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    postez mai jos o schitza pe care am desenat-o pe un format 50x70cm landsape
    este un studiu pentru un tablou in ulei, pe care nu l-am mai inceput niciodata
    de observat renuntarea la imaginea cinei celei de taina in care exista si o masa
    figura centrala a lui Iisus am ales-o in mod voit a fi mai mare decat a celorlalti din motive evidente
    Attached Images Attached Images  

  9. #9
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    inca un tutorial pentru un desen de arhitectura, reprezentand o casa traditionala din moldova
    Attached Images Attached Images      

  10. #10
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    si ultimii pasi...
    Attached Images Attached Images   

  11. #11
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    crochiu
    umbra
    textura
    Attached Images Attached Images    

  12. #12
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    inca 3 faze pentru un desen
    Attached Images Attached Images    

  13. #13
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    4 faze desen
    cand fac desene care le doresc a fi din start mai finalizate, pentru a ramane mai curata plansa, ascut creionul foarte des si nu apas aproape deloc in primele doua stadii
    Attached Images Attached Images     

  14. #14
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    un desen in 3 pasi
    felul meu de a fi abordeaza desenul intr-un mod mai sculptural
    la inceput imi construiesc liniile fine de constructie, pe urma conturul elementelor principale [fatza, par, gat]
    cand desenez un cap, incep mereu [dupa liniile principale de constructie], cu fruntea...consider fruntea o parte expresiva a capului [atata vreme cat exista si un par sa acopere o parte din ea...nu e cazul la mine]
    felul in care parul acopera fruntea schimba foarte mult fizionomia unei persoane si de aceea consider acest detaliu important si incep cu el.
    dupa ce creiones nasul si ochii, creionez gura
    la faza asta deja imi pot permite sa desenez parul, insa nu definitivat ci doar pe planuri mari de manunchiuri de fire par care cad diferit sau care primesc lumina diferit
    deja in desenul doi apar accente biciuite ale creionului, marcand separarea pe manunchiuri de fire de par.
    dupa care definitivez si blenduiesc umbrele fetzei si imi rezerv un timp mai mare la par.
    am grija ca in acelasi timp cu biciuirea creionului pentru firul de par sa am grija sa apas in mod variat functie de lumina si umbra de pe cap
    nu ma intereseaza sa iasa fotografie, ci sa para credibil...
    dupa ce termin cu firele de par mai dau umbre fine ca sa degradez umbra spre varful capului.
    nu am folosit niciodata guma ca sa scot reflexe la par...m-am gandit ca e de preferat sa fac asta doar din creion.
    Attached Images Attached Images    

  15. #15
    A[d]min Vali's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Ploiesti
    Age
    51
    Posts
    11,550
    in desenul de mai jos am incercat sa umbresc cu hasura mai "de arhitectura" si sa abordez lumina si umbra mai putin blend mode, ci mai mult sculptural
    si parul l-am lasat mai w.i.p. special, ca sa nu contrasteze cu restul desenului
    probabil asta ar fi unul sau doi pasi inainte de un desen final
    este un desen facut dupa o poza, lucru care reiese din perspectiva putin exagerata a corpului [racourci]
    fatza nu am desenat-o din motive obiective...
    Attached Images Attached Images   
    Last edited by Vali; 16-03-2011 at 08:10 PM.

Page 1 of 3 12 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. "Urban" - scurtmetraj
    By Master_Blaster in forum VisualART Challenge 2010: Viteza
    Replies: 94
    Last Post: 29-11-2010, 12:56 AM
  2. O noua comunitate pentru pasionati
    By meeshoo in forum Arhiva News
    Replies: 3
    Last Post: 19-09-2005, 11:58 AM
  3. LOGO FIRMA - 100$ - pentru inceput...
    By Neoline in forum Visualart Challenges Archive
    Replies: 207
    Last Post: 03-05-2004, 02:10 PM
  4. plugin-uri maya / necesare sau nu pentru incepatori??
    By nekro in forum 3D - Arhiva Finished Works
    Replies: 17
    Last Post: 05-03-2004, 06:38 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •